مدیر خانه داری هتل فردی است که بر بخش خانه داری هتل نظارت دارد و مسئول اطمینان از رعایت استانداردهای نظافت و بهداشت در یک هتل است.
وظایف مشترک شامل استخدام و آموزش کارکنان، کار با مهمانان هتل برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای فردی آنها، ایجاد و نظارت بر برنامه زمانی، مدیریت موجودی و هماهنگی با سایر بخشها است.
مدیر خانه داری هتل باید دارای مهارت های زیر باشد:
• مهارت های ارتباطی و روابط عمومی بالا
• مهارت های مدیریتی و رهبری
• مهارت های حل مسئله و تصمیم گیری
• مهارت های کامپیوتری
• مهارت های زبان خارجی و آشنایی با فرهنگ های مختلف
• مهارت های تحلیلی و آماری
معمولا حداقل مدرک تحصیلی لازم برای این شغل کارشناسی در رشته های مرتبط با گردشگری و هتلداری است.