صندوقدار یک کارشناس خدمات مشتریان است و در قسمت های مختلف هتل نظیر رستوران ، کافی شاپ و ... مسئولیت ارائه خدمات روزانه دارد . وظایف صندوقدار شامل موارد زیر است:
• دریافت و کنترل پرداختی مشتریان
• یادگیری چیدمان ها و امکانات جهت پاسخگویی سریع به مشتریان
• استفاده از حساب و کتاب های ذهنی برای محاسبات هزینه های پرداختی توسط مشتری
• داشتن دانش کامل برای محاسباتی مانند درصد های تخفیف و مالیات بر ارزش افزوده و ....
• استفاده از اسکنرها ودستگاه های پرداخت
صندوقدار هتل باید دارای مهارت های زیر باشد:
• مهارت های ارتباطی و روابط عمومی بالا
• آگاهی از محصولات و خدمات
• داشتن دانش ریاضی کافی
• داشتن سواد استفاده از کامپیوتر و اپلیکیشن های مورد نیاز