مدیریت ارتباط با میهمان هتل وظایف زیر را بر عهده دارد:
• تحلیل دادههای نظرسنجی از مشتریان و تصمیمگیری برای بهبود فرایند ارتباط با مشتری.
• پیشنهاد راهکارهای بهبود به مدیریت عامل برای اثربخشی ارتباطات با مشتریان.
• ارزیابی و تحلیل بازخورد و رضایتمندی مشتریان یا عاملین فروش محصولات.
• بهکارگیری روشهای آماری و شبیهسازی برای بهبود فرایند ارتباط با مشتری.
• تدوین اهداف و برنامههای جذب، نگهداشت، و توسعه ارتباط با مشتریان .
• تلاش برای تحقق اهداف و خطمشیهای تعیینشده توسط مدیریت عامل.
• برگزاری جلسات مستمر با کارشناسان برای بهبود ارتباطات با مشتری.
• تحلیل رفتار مصرفکنندگان و ارائه گزارشات به مدیران.
برخی از مهارتهای مورد نیاز برای مدیر منابع انسانی عبارتند از:
1- مهارتهای مدیریت انسانی: دانش و توانایی کار با افراد و ترغیب کارکنان برای موفقیت
2- مهارتهای فنی: دانش و توانایی استفاده از تکنیکهای مختلف برای دستیابی به اهداف
3- مهارتهای تحلیلی و تصمیمگیری: توانایی تحلیل دادهها و اتخاذ تصمیمات مناسب
4- مهارتهای مفهومی: توانایی تفکر انتزاعی و پیشبینی آینده کسب و کار
5- مهارتهای سازمانی و برنامهریزی: توانایی مدیریت زمان و منابع
6- مهارتهای ارتباطی: توانایی برقراری ارتباط مؤثر و ایجاد اعتماد
7- هوش هیجانی: توانایی درک و مدیریت احساسات خود و دیگران